İade, İptal, Değişim

Özel imalat, Özel sipariş ve Özel paketleme ile sevk edilen ürünlerin İadesi kesinlikle kabul edilmeyecektir. ALICI malzemeleri almaktan, ödemeyi ve diğer yükümlülüklerini yerine getirmekten vazgeçemez.

Uzun süreli Satış anlaşmaları, Bayilik sözleşmeleri ve Alım bağlantıları ile ilgili İadeler özel olarak ayrı bir sözleşme ile tanımlanmadığı sürece kabul edilmeyecektir. Bu kapsamda, MÖBELTİ kabul ettiği iadeler ile ilgili, İade edilen ürünün % 20′ sine kadar bir geliştirme masrafı kesebilir. İade edilen malzemenin bedeli ile ilgili eğer ALICI ile çalışmamız sonlanacaksa, kabul edilen İadelerin bedeli ALICI’ nın ödemesi temel alınarak kendisine ödenir. Eğer çalışma devam ediyorsa, ALICI bu ürünler yerine yeni ürün alacaktır. İade edilen ürünler, hiçbir zaman Sözleşme konusu toplam cironun %20′ sini geçemez.

Genel İade hükümleri ve İade prosedurları için bkz. ÜRÜN İADE şartlarımız.

ALICI’ nın satın almış olduğu üründe, üretimden kaynaklanan bir ayıp olduğu bariz olan ürünlerin yenisi ile değişimini, eğer üretimi veya ithalatı MÖBELTİ tarafından yapılıyorsa kendi üretimi veya ithalatını yapmış olduğu ürünler için stok durumunun uygunluğu doğrultusunda derhal ve öncelikli olarak karşılayacaktır.

Eğer ürün başka bir firmadan tedarik ediliyorsa, ürünün üreticisi ya da tedarikçisinin görüşü ve şartları doğrultusunda ayıplı malzemenin değişimi yapılacaktır.

Değişim işlemleri şirket merkezinde yapılacak olup, sadece ürün değişimini kapsar. Bunun dışındaki tüm masraflar ALICI’ ya aittir.

Genel Ürün Değişim hükümleri için bkz. ÜRÜN DEĞİŞİM şartlarımız.

Cayma hakkı nedir ?

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği gereğince, alıcıların mal satışına ilişkin işlemlerde teslimat tarihinden itibaren, hizmet satışına ilişkin işlemlerde satın almanın yapıldığı tarihten itibaren 14 gün içinde cayma haklarını kullanarak sebep göstermeden ve herhangi bir cezai şart ödemeden satın aldıkları ürünleri iade etme hakları vardır.

Cayma hakkı nasıl kullanılır ?

Alıcılar, cayma süresi (mal satışına ilişkin işlemlerde teslimat tarihinden itibaren, hizmet satışına ilişkin işlemlerde satın almanın yapıldığı tarihten itibaren 14 gün) içinde mobelti.com.tr’daki Hesabım > Siparişlerim sayfasından iade talep ederek cayma hakkını kullanmaları gerekir.

Mağaza, alıcının talebini aldıktan sonra 3 iş günü + 24 saat içerisinde, ürünü iade alıp ürün bedelini ve varsa teslim masrafları dahil tüm ödemeleri alıcıya hiçbir masraf yükletmeksizin iade etmekle ve iade kargo ücretini ödemekle yükümlüdür. mobelti.com.tr Ödeme Koruma Sistemine göre ürün bedeli mağazaya aktarılmış olsa bile cayma hakkı gereğince alıcı, ürünü iade edip parasını geri alma hakkına sahiptir.

Cayma hakkının geçerli olmadığı ürünler nelerdir ?

Alıcının, 14 gün içinde mağazaya iade talebinde bulunduğu halde iadesi mümkün olmayan durumlar aşağıdaki gibidir:

Alıcının isteğiyle kişiye özel olarak üretilen, üzerinde değişiklik veya ilave yapılarak kişiye özel hale getirilen ürünler,
Niteliği itibarıyla geri gönderilmeye elverişli olmayan ürünler (İç çamaşırı, mayo, kozmetik gibi hijyenik durumu hassas olan ürünleri iade edebilmenin koşulu ürünün açılmamış ve denenmemiş olmasıdır.)
Alıcı tarafından açılmış olan ses veya görüntü kayıtları (DVD, CD ve Kaset vb.), basılı ürünler (Kitap, dergi vb.), yazılım programları ve bilgisayar sarf malzemeleri,
Çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünler,
Fiyatı borsa veya teşkilatlanmış diğer piyasalarda belirlenen ürünler (Külçe, Ziynet Altın ve Gümüş kategorisindeki tüm ürünler vb.)
Tatil kategorisinden satın alınan otel, yurt içi/yurt dışı turlar, gezi ve uçak bileti gibi ürün ve hizmetler. Bu ürün ve hizmetlerin iptal/iadesi, satıcı acente uygulaması doğrultusunda yapılır.)

Cayma hakkı sürecinde iade kargo ücreti kime aittir ?

Alıcının, 14 gün içinde mağazaya iade talebinde bulunduğu halde iadesi mümkün olmayan durumlar aşağıdaki gibidir:

Cayma hakkı kapsamında ürün iadelerinde, iade kargo ücreti mağazalara aittir. Alıcılar, ürünleri kişisel sebeplerle iade etseler dahi kargo ücreti ödemeden ürünleri iade etme hakları vardır. Bununla birlikte, ön bilgilendirme formunda belirtilmiş olan ve ilgili mağazanın anlaşmalı olduğu kargo şirketiyle gönderilmeyen kargoların ücretini müşteri öder.

Satıcının ön bilgilendirmede iade için herhangi bir kargo şirketi belirtmediği durumda ise, satıcı müşteriden iade masrafına ilişkin herhangi bir bedel talep edilemez. İade için ön bilgilendirme formunda belirtilen kargo şirketinin müşterinin bulunduğu yerde şubesinin olmaması durumunda satıcı, ilave hiçbir masraf talep etmeksizin iade edilmek istenen malın müşteriden alınmasını sağlar.

Ürüne zarar gelmesi durumunda alıcı, cayma hakkını kullanıp ürünü iade edebilir mi ?

Mevzuat gereği, cayma süresi (mal satışına ilişkin işlemlerde teslimat tarihinden itibaren, hizmet satışına ilişkin işlemlerde satın almanın yapıldığı tarihten itibaren 14 gün) içinde alıcı ürünü, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir. Olağan dışı kullanımdan dolayı oluşacak bozulmalardan ise alıcı sorumlu olacaktır ve bu durumda mağaza iadeyi onaylamayabilir.

Mesafeli Satış Sözleşmesini Gör